معاونت پژوهشهاي فرهنگي و اجتماعي مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار مينمايد:
نشست تخصصي:
بررسی وضعیت حضور چهرههای سرشناس در تبلیغات
حضور چهرههای سرشناس به ویژه بازيگران و ورزشکاران شناخته شده و محبوب در تبليغات مختلف محيطي در چند سال اخير به شکل گسترده مورد توجه قرار گرفته است. اساساً استفاده از چهره هاي شناخته شده سينمايي و ورزشي براي تبليغ يک کالا پديده اقتصادي مسئله اي است که از مدت ها قبل در کشورهاي مختلف مورد توجه و استفاده بوده است. اين امر از چند سال پيش نيز در کشور ما به نوعي مطرح شده و بسياري از شرکت هاي تبليغاتي براي جلب نظر بازيگران و ورزشکاران شناخته شده، به شکل گسترده تلاش کردند ولی به دلایلی استفاده از هرگونه تصویر چهره های ملی، ورزشی و فرهنگی در تبلیغات تجاری ممنوع شد.
در همین راستا، معاونت پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی بهمنظور بررسی مشکلات و آسیب شناسی حضور چهرههای سرشناس در تبلیغات به برگزاری نشستی با محورهای ذیل اقدام مینماید:
1- نقد و بررسی فضای تبلیغات در ایران
2- بررسی و نقد حضور تصویر چهره های ملی، ورزشی و فرهنگی در تبلیغات تجاری
3- نقش چهره ها در تبلیغات تجاری
4- واکاوی چالش های بنیادی و حرفه ای تبلیغات بازرگانی در ایران
مدعوين:
برخي از بازيگران، ورزشكاران، اساتيد دانشگاه و مديران تبليغاتي
بدينوسيله از كليه صاحبنظران، اساتيد و دانشجويان محترم جهت حضور و همانديشي دعوت به عمل ميآيد.
• زمان: سهشنبه 29/9/90 ساعت 9 تا 12
• مكان: انتهای خیابان پاسداران، روبهروي ضلع جنوبي پارك نياوران، ساختمان شماره 840، مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام، سالن آفتاب
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
یکشنبه 19,ژانویه,2025